TomTom výrobce mimochodem vynikajících navigací prodal holandské vládě data řidičů, která získal s pomocí své výjimečné služby funkce inteligentních tras (IQ routes), pro kterou mnozí řidiči právě TomTom upřednostňují.
IQ routes je založena shromažďování dlouhodobě získávaných anonymních dat o naměřených rychlostech na cestách od jednotlivých uživatelů navigací TomTom.
Data měla vláda využít pro určení kritických míst a na těch zlepšit situaci. Místo technických vylepšení silničních úseků se však řidiči dočkali radarů na místech, kde se nejčastěji překračovala rychlost.
Jezdit rychle se nemá a policie to má trestat. Ale měla by pracovat s daty o nehodovosti a ne s daty, kde je nejvíc hříšníků a kde se vybere nejvíc peněz.
Znám místa, kde několikrát řidiči zranili děti u školy na přechodu, nebo k tomu několikrát za den moc nechybí a policajty tam neuvidíte. Ale na čtyřproudovce bez křižovatek a chodců, kde je 50, tam je uvidíte obden.
Kdo toto dokáže schvalovat?
fizlove nic jinyho neumej, sou to postizeni zmrdi co nemaj charakter, … je nekdo kdo by delal dobrovolne fizla am el z toho dobrej pocit? … pocit ze vse co udelal je k prospechu vsem?
Taky jsem TomToma měl, teď už používám na navigaci jen mobil, tohle jednání se mi tedy rozhodně nelíbí, kašlat na ně. Jinak IQ routes mi stejně přišlo o ničem, teda alespoň v českých podmínkách, trasu to vždy spočítalo stejnou.
těch kteří byť splňují všechny podmínky (rychlost, světla atd.), bývají stavěni policejními hlídkami a to i motorizovanými. – „Silniční kontrola pane řidiči.“ – Pokud toto slyší slušný řidič potřetí za den pak už toho má opravdu plné zuby.
V idealnim svete by stacila cast zakona (ktera je uz ted) ze ridic musi jet primerenou rychlosti (situaci, schopnostem, provozu…). V realnem svete ale musi byt nastavena administrativne nejaka hranice, ktera samozrejme tem realnym podminkam mnohdy neodpovida.
Takze jsou mista a casy kdy je administrativne urcene rychlostni omezeni zbytecne a mnozi ridici tedy nemaji potrebu to omezeni dodrzovat – protoze se s nim vnitrne neztotoznuji. Samozrejme jsou i mista kde je povolenych 50 a jet tam 49 je sice legalni ale nesmyslnne.
Technicky a pravne se da ale resit jen prekracovani te administrativni hranice a proto je kolem toho takove halo. Lepsi by bylo resit prekracovani primerene rychlosti, ale to technicky nejde.
Vezmete si, ze pred 20 lety byla povolena rychlost na dalnici 110 km/h. Dneska muze uplne stejny ridic, na stejne dalnici se stejnym autem jet 130 km/h – drive by porusil vyhlasku, dneska je to legalni. Rozdil je jen cislo na papire.
Jak napsal už dávněji J. Orwell.
Nedivím se špatnému obrazu policie, když je vnímána hlavně přes policii dopravní a ta nenaplňuje hlavní heslo pomáhat a chránit. Jsem jednoznačně pro měření rychlosti a postihy, ale vadí mě zaměření jejich měření. Místo toho, aby řidiče vychovávali a snažili se zajistit bezpečnost na kritických úsecích, tak vymýšlejí záludnosti, které akorát řidiče naštvou. Místo toho, aby měřili před školou, školkou, sportovištěm, obchodním centrem, kde by občané vnímali pozitivně, protože když mě chytí a řekne mi: pane řidiči, myslíte si, že je nutné, aby jste před školou, kde chodí děti jezdil 80 km/h, tak se zastydím, řeknu, že má pravdu a dělá dobře svoji práci, ale když měří 50m za cedulí označující začátek obce v křoví a nejbližší barák je 300m, tak to má účinek jednině ten, že si každej řekne, že chtějí akorát rýžovat na pokutách. Tohle mi připadá jako podobný přístup. Místo toho, aby dali radary před školy atd, tak je dají tam, kde překračují rychlost aby bylo co nejvíce na pokutách.
Možná by se časem mohli přejmenovat na Big Brother.
Řidiči dostanou pokuty.
Tomtom má negativní reklamu.
Vláda už příště žádná data nedostane.
Snad jen ti policajti z toho budou těžit.
Myslím, že proč by ty data neměli použít? Sice to neprodali naší vládě, ale i tak u nás těch řidičů hazardérů jezdí dost a nevidím nic špatného na tom, že budou pokutovat ty co se ženou nezodpovědně jako blázni.
Pro ty, kteří se ohánějí dodržováním pravidel: v NL je max 120, vláda teď chce na některých usecích 130,aby se ulevilo dopravě.U Utrechtu se rozšiřovala a přestavovala dálnice,měsíce se auta táhla v zácpách 90tkou. Teď je 5 pruhů tam a 5 zpátky. Nádhera. Ale rychlost omezena na 100. A tak se tam všichni táááhnou a nakonec je jedno, jestli postojí v záspě, nebo jedou, ale pomalu. Všude možně se tam měří. Pak už se do toho opřela i televize, že si z toho dělá policie kasičku. A policie prý je to zkušební provoz, bude se to upravovat… No, je to už pár měsíců, dálnice je DOKONALÁ a pořád je tam 100 a kasíruje se tam . A soudruzi v TomTom teď jen vládě specifikovali přesněji ty místa, kde na to lidi šlápnou nejčastěji, takže místo 4 radarů stačí jen 3 a vybere se víc. Vím, že se najde spousta chytrých, kteří řeknou,že všechna omezení mají spoustu důvodů…. a já vím že to jsou kecy.
Důvod je jeden- kasírovat a látat rozpočet.
Tomtom je jinak snad nejlepší navigace do telefonu, co jsem měl.
Teď mám ale Android a tam jaksi tenhle soft neexistuje, což je dost škoda.
Konkurentní navigace na tuhle rozhodně nemají.
A zase má policie jednoduší práci. Takové fízlování mi nápadně něco připomíná. V jménu dodržování zákona.